Now Playing Tracks

It’s such a beautiful thing to be married to someone Allah Subhana Wa Ta’ala has given you. Honestly, if you’re searching for love, don’t. The waiting is worth the while. Allah has created a special someone for everyone. Everything is worth it once you are married. Remember, when a husband and wife show love for each other, Allah shows mercy to them. So if you’re worrying that someone has not yet entered your life, remind yourself that Allah will give you someone to complete your deen eventually. You just have to wait and have trust in Allah. Allah has created a pair among everyone in the dunya. And He will only give you the best to make His servants happy. It took me long to realize this but I’m glad I know now. Alhumdullilah.

muslimahbyheart:

- muslimahbyheart

gadisoktober:

Pernah jatuh cinta?
pernah, bukan?

:)

Kita jumpa jodoh kita kalau kita mula mencinta dengan mencintai Allah. Dan apa langkah pertama agar Allah mencintai kita adalah dengan adanya rasa “mahu” mencintai Allah. SubhanAllah.

Iya. kita bicara seperti ini bukan berarti kita sudah cukup baik dalam mencintai Allah. Tidak. Kita masih mencoba untuk menghubung dekat cinta Dia.

Sinarnya cinta yang lain, saat tercicip sama cinta buat Tuhan. 

tempat asal cinta, Allah.

_____

*cinta itu luas. cinta pada teman, pada saudara atau juga pada keluarga sendiri*

moga cinta itu adalah cinta yang diridha Dia.

ameen ya mujib.

_____

Teruntuk
jiwa kecintaan, Katifi.
jodohnya kita, atas du’a-du’a yang diijabahkan Tuhan.

jazakillah untuk cinta itu :’)

-Laleyi-

Most difficult part of marriage… Life.

Life is hard and let’s face it, none of us walk into a relationship without issues and life throws curve balls all the time, which expose your flaws and weaknesses. So marriage is hard work, because it’s incredibly easy to become complacent in your relationship, because it’s so familiar and in the process forgetting that as life is changing you, it’s also changing the other person and to keep up with that progress. To remain in touch with your spouse’s needs and at the same time being honest about your own growth and needs… It’s the constant stopping and checking up on your relationship, nurturing it, but allowing yourself to grow is hard. It’s hard because life isn’t romantic sunset walks on the beach, it’s international deployments, infertility, relocations, financial strain, illness, occupational stress, dysfunctional families and nowhere to be seen friends. Marriage is hard because you promised that you will never give up and sometimes giving up feels like it would be the easiest thing to do.
Catherine (via white—-orchid)

(Source: earthstranger)

gadispianist:

" bila panas terik, kau tanya ke mana hujan pergi tapi bilamasa hujan turun, kenapa kau lari dari hujan sedangkan hujan itu kan rahmat Tuhan? "

"Oh jadi, aku kena buat apa jika hujan turun lagi? "

"Kau buat lah apa saja yang penting kau tak boleh larikan diri dari hujan, kalau tak seolah-olah kau tak mensyukuri rahmat hujan ".

Pulak dah.

"Baiklah lepasni aku takkan lari dah ".

***

Selang beberapa hari kemudian hujan pun turun lagi.

" eh kawan, kenapa kau lari dari hujan? Bukankah kelmarin kau katakan padaku hujan itu kan rahmat. Jika kau lari darinya bermakna kau telah kufur nikmat."

"Errr bukan begitu. Aku berteduh ini kerana air hujan sudah melimpahi atas jalanan. Jadi aku tidak sanggup memijak rahmat Tuhan yang satu ini. Itulah sebabnya aku berteduh di sini ".

Haddoiii.

***

Itulah manusia.
Tuhan kurniakan akal pada manusia untuk mereka berfikir.
Memang lah hujan itu rahmat, tapi takde lah sampai kita kena berhujan berpanas terik. Bahayakan diri, Itu carik penyakit namanya.

Sebab apa Tuhan ciptakan siang?
Sebab apa Tuhan ciptakan malam?
Sebab apa Tuhan ciptakan panas terik, hujan ribut?
Sebab apa Tuhan jadikan manusia berpasang-pasangan.?

Mestilah bersebab bukan?
Dia suruh kita berfikir.
Fikir.
Dan fikirlah.
Bukannya terus terima apa orang kata.
Terima bulat-bulat.
Ikutlah jugak logik akal.

Ok?

Buat para pencinta hujan.

~Penguat Memori~

Dulu saya selalu pening sebab memori saya lemah dan tak boleh fikir banyak nanti kepala saya sakit yang amat sangat sebab saya ni ade migraine…

Jadi saya pun utarakan masalah ni kepada syaikh saya untuk meminta “ubat” daripadanya….

Beliau ajarkan saya sesuatu yang sangat bermakna yang mengubah diri saya lepas tu. Amalan yang beliau ajarkan kepada saya ialah:

1) Jangan bermaksiat walau sekecil maksiat sebab itu raja segala kekuatan akal dan memori,lagi banyak tinggal maksiat,lagi kuat otak kita.

2) Banyakkan makan kismis,badam,kurma dan jangan makan kepala ikan,kepala udang,organ dalaman,jajan,coklat,keropok dan semua jenis makanan yang ada MSG dan bahan kimia yang banyat,minuman berkabonat dan semua yang tak berkhasiat.

3) Amalkan adab-adab sunnah pada setiap masa samada tidur,makan,minum,masuk tandas,dalam tandas,belajar dan sebagainya.

4) Yang terpenting,amalkan sunnah selepas salam ketika solat iaitu letakkan tapak tangan kanan di dahi sejurus selepas salam dan baca Allahuakbar sekali,kemudian baca astagfirullahal’azim sebanyak 3X tetapi pada kali yang ketiga,kuatkan sedikit dan lanjutkan sedikit bacaannya. Kemudian baca doa: ” bismillahillazi laailahailla huwarrahmanir rahim, Allahumma Azhib ‘Annil Hamma wal Huzna..” , kemudian selawat 3X dan baca “Ya Qowiyyu ” 10X dengan niat dan doa dalam hati supaya Allah kuatkan akal kita…

Alhamdulillah sejak amal benda ni bermula beberapa tahun lalu hingga sekarang, Allah telah berikan kecerdasan fikir dan memori yang kuat dan juga sembuhkan migraine tu…

Jadi sangat lah berbesar hati untuk saya kongsikan bersama dengan korang amalan ni…yang penting,mesti istiqamah..yakin sungguh-sungguh bahawa Allah Maha berkuasa untuk buat apa sahaja sebab Allah lambat kabulkan doa orang yang dalam hatinya ada kebesaran makhluk (apa-apa selain Allah),tetapi orang yang dalam hatinya cuma ada Allah,Allah akan kabulkan doanya sebelum dia angkat tangan untuk berdoa dengan izinNya…

Nota: Mengikut syeikh saya, amalan ini merupakan amalan warisan yang diajarkan kepadanya oleh Qutbul Aqtab Maulana Muhammad Zakariyya Al-Khandahlawi Rahimahullah,seorang wali qutub yang sangat hebat hubungannya dengan Allah dan Rasul…

via Ustaz Ibnu Batoota

#cnp

(via aidilirman)
We make Tumblr themes